من كي‌ام؟ اين‌جا كجاست؟

بسم الله الرحمن الرحيم
من يك دانش‌جوي فناوري اطلاعات هستم كه در يكي از واحدهاي دانش‌گاه آزاد درس مي‌خوانم. استاد درس «ارائه‌ي مطالب علمي و فني» به عنوان فعاليت عملي از ما دانش‌جويان ورودي هشتاد و چهار خواسته تا هر كدام يك تارنوشت (به‌ترين معادل فارسي وب‌لاگ!) درست كنيم.

اين‌جا چي هست؟
عمده‌ي علاقه‌ي من در زمينه‌ي اينترنت مربوط مي‌شود به اين‌ها:

  • خوراك ( feed) و خواننده‌هاي مختلف (reader) آن

  • xml و فرمت‌هاي مشابه كه فيدها در اين قالب نوشته و ارائه مي‌شوند

  • مرورگرها (browsers) كه من از بين آنها معمولا با فايرفاكس (FireFox) كار مي‌كنم

  • SEO و جست‌وجوگرها

  • يك سري پروژه‌هاي نرم‌افزاري براي مديريت صفحات وب كه هنوز كاري نكرده‌ام در اين‌باره؛ اما به محض اين‌كه دانسته‌هايم بيش‌تر شد حتما يك كاري مي‌كنم.

از ميان گزينه‌هاي بالا حتما در مورد ريدرها و فايرفاكس چيزهاي به درد بخوري در اين‌ صفحه خواهم نوشت، ان‌ شاء الله.

پاسخی بگذارید

